HTML

Barázdák

Könnyebb egy blogban leírni életem eseményeit, mint 120 emailbe, egyenként. Szóval tipik "Ez történik velem Londonban" blog a barátaimnak :)

Friss topikok

Pursat es a valodibb Kambodzsa

2013.06.21. 01:12 cimola33

Tekintve, hogy ma teljesen veletlenul megtalaltam a dropboxban tarolt es elfeledett kepeinket az utazasunkrol, nosztalgiaztam kicsit. Ez abbol allt, hogy foztem zoldsegesrizst, ittam gyumolcsturmixot es igy most estere elerkezettnek latom az idot, h irjak egy blogbejegyzest is. Szoval ime, Pursat es a mellette fekvo floating (uszo) villages (falu). Mivel errol sajat fenykepeink nincsenek, szereztem egyet a netrol, ami talan a legkozelebb all ahhoz, amit mi is lattunk.

uszofalu2.jpg

uszofalu1.jpg

Az uszofalut ugy kell elkepzelni, hogy egy egesz falu epult a vizre, utcacskakkal, ahol csonakokkal kozlekednek. Bar a "kapitanyunk" nem beszelt tul jol angolul, de azert igy is elmondott par dolgot.Ezekrol kesobb, elobb meg leirnam hogyan is jutottunk Pursatba, mert ugye a kambodzsai kozlekedes nem egyszeru...

Eloszor is, miutan sokora buszozas utan Phnom Penhbe ertunk, kiderult, hogy itt masik buszra kell szallnunk, ami addig nem volt a tervunkben. Persze, ha felkeszult utazok lettunk volna, tudjuk, hogy ebben az orszagban nem sok ut van, de az mind Phnom Penhbe vezet...Szoval at is szalltunk a mar jol ismert buszallomason, de kicsivel indulas utan lerobbant a buszunk. A delutani csucsforgalomban kb. fel ora alatt megtettuk a 3 perces visszautat a buszallomasra, ahol attereltek minket egy masik buszra, ahol kis uldogeles utan ugy dontottem, h lemegyek a trafikba kajat es vizet venni, hiszen meg ugysem indulnuk, bar az indulas idejerol semmit nem mondtak (nem mintha eddigi tapasztalataink szerint lenne indulasi idopont a kambodzsai buszkozlekedesben...). A busz akkor indul, mikor a sofor ugy dont, hogy dudal, var kicsit es indul. Ugyhogy hallottam a dudat a penztarnal, ott is hagytam mindent, mert lattam, h a mi soforunk nem dudal, var, indul, hanem csupan indulas kozben dudal. Rohantam mint a hulye es lattam Zsuzst, ahogy all a sofor mellett es ordibal neki. Ugyhogy o kegyeskedett menet kozben kinyitni az ajtot en meg felugrottam. Zsuzs pedig ismet tanubizonysagat tette, h mennyire jo barat, mert ha nem rohan elore es nem szol, hogy alljaaalmeeeg, akkor a sofor ugy ott hagy, hogy csak na. A lenyeg, hogy fent voltam a buszon, bar neha az ut soran azt ereztem, hogy bar ne lettem volna. A csucsforgalmi araszolgatas utan ugyanis turbouzemmodba kapcsolt a vezeto es az ut soran a dudal, var, megy metodusnal is kihagyta a var statuszt elozesek soran. Szerencsenkre felszallt 5 monk (szerzetes), akik egy ido utan szoltak a sofornek, hogy visszavehetne. Ebben az orszagban a noket es oregeket nem igazan tisztelik, legalabbis nem engedik oket elore, nem adjak at a helyet, de a szerzeteseket nagyon. Itt mondanam el, hogy utazasom elott azt gondoltam, hogy a narancssarga ruhas szerzetesek nagyon csendes es a legklasszikusabb ertelemben vett szent emberek. Itt azonban belelattam kicsit az eletukbe, ahogy hangosan nevetnek, kiabalnak, okostelefonon mutogatjak a kepeiket. Kozben persze az is vilagossa vallt, hogy ez a rendszer nem hasonlatos az europai szerzetesseghez, mert itt a ferfiak csupan 1-2 evre is elmehetnek szerzetesnek, ugyhogy nem jelent egy eletre szolo elkotelezodest. Persze nem mondhatom, hogy mindent tudok roluk, de a Loneley Planet kicsit tulzasba esett, amikor azt tanacsolta a noknek, hogy ne beszeljenek es ne uljenek monkok melle, mert ez tiszteletlenseg. A lenyeg, hogy ezeknek a monkoknak nagyon halas voltam, hogy eppsegben odaertunk Pursatba, ahol rajtunk kivul nem sok turista szallt le (a legtobben Battambangba mentek vagy Siem Riepbe (Angkor) ). Mi azonban az erkezes utan 5 perccel mar meg is talaltuk a guesthouseunkat egy nagyon kedves, oreg tulajdonosnenivel, akitol ki is vettuk jo olcson a szobankat. Ettunk, kartyaztunk, kerestunk netezot. Nah, a netezo...Itt nemam netezo van, hanem olyannyira vegyesbolt, hogy amikor benezel csak motorbicikliket es butorokat latsz, de ha belepsz es oldalra sanditasz, akkor a motorok mellett meglatsz par gepet is, szoval bar Zsuzs skeptikus volt, h ez nem-e egy raktar, rajottunk, hogy nem. Ez netcoffee a'la Cambodia. 

Egyebkent Pursatban nem igazan beszeltek angolul, de mindenki utanam kiabalt, hogy Helooo Lady :) MIvel nem sok turista jar erre fele mindenhol megcsodaltak minket, szerintem Zsuzs magassagu not meg eletukben nem lattak (bocs). De a mosolygasom es integetesem (amivel Zsuzst az oruletbe tudtam kergetni) mindig viszonzasra talalt. Ugyhogy az itt toltott 2 nap folyaman en csak helloztam, integettem es ez nagyon nagyon vidamma tett. Hihetelen, hogy itt mindenki visszainteget. Nem hulyenek nez, hanem viszonozza a kedvessegedet. Imadtam.

Masnapra a sihanokvilleben megismert Jantol es Samtom hallott uszofaluba mentunk, tuktukkal, mivel a varostol vagy 30 kilometerre volt. Az ut soran lattuk az ut menti szegeny falvakat, disznot a motor csomagtartojan es sok-sok integeto es nekem boldognak tuno embert. Nagyon nagyon sajnalom, hogy errol nincsenek kepeink, bar a motoron disznot vivo ember hasonlitott erre a kepre, melyet igaz nem itt, hanem Vietnamban keszitett holland utitarsam. Ime:

malacok.jpg

Szoval odaerve a faluhoz, vagyis annak kikotojehez kiperkaltuk a 9 dollart, amiert kaptunk cserebe egy csonakot es helyivel, aki beevezett velunk a 6000 lakozu faluba a to kozepebe. Ez egyebkent nagyon jutanyos ar volt, mert mint kesobb megtudtuk az Angkor melletti faluba 20 dollar a csonak es ott adomanyozni kell meg egy adag penzt a helyi iskolanak...Ami alapvetoen ertheto, hiszen a legszegenyebb magyar is gazdagnak tunik az itteni eletszinvonalhoz kepest, de azert kicsit megis gyomorforgato...A lenyeg, hogy gyomorforgatast azert itt is kaptunk. A kikotoben ugyanis feltunt zsuzsnak egy teherauto melletti muanyag zsak es a belole kiszurodo vonyitas. Kerdeztuk a vezetonekt, hogy ez ugye nem a vacsi, es o mondta, hogy de. Nah akkor elgondolkodtam, hogy most itt kiszallok, kiuszok, adok 100 dollart, hogy elengedjek a kutyakat. De rajottem, hogy 1, elengednek 5 percre oket, amig a galamblelku turistalany ki nem kerul a latotavolsagbol es utana megint bezsakolnak oket, 2. en europaikent idejovok az o otthonukba es meg akarom mondani nekik mit tegyenek. Nekik ez lehet a kulturajuk resze es igen, sajnalom a kutyakat (nagyon is) es ha gyerek lett volna ott, tuti kiuszom, de ebben a helyzetben osszeszoritottam a fogamat es tovabbcsobogtam a to habjain.

Masnapra az volt a terv, hogy mivel kinai ujev elso napja volt, gondoltam a fovarosban nagy ramazuri van, ugyhogy visszanezhetnenk Phnom Penhbe, de Zsuzsnak ehhez nem volt kedve. Ugyhogy abban egyeztunk ki, hogy en megyek szilveszterezni, o meg megvar itt es majd egyutt megyunk Siem Riepbe. A hostelesnenink azonban keresztulhuzta a szamitasainkat, vagyis inkabb ujrarajzolta, csodasabbra :) Ugyanis elmutogatta, a kozos nyelv hianyaban, hogy ok holnap a ferjevel mennek a fovarosba megunnepelni az ujevet es mi is menjunk veluk kocsival. Bezarjak a hostelt, ugyhogy nem igazan tud Zsuzs ottmaradni, viszont ingyen elvisznek, hiszen mar fizettunk a szobaert (5 dollart 2en....). Ugyhogy nem is ellenkeztunk es masnap beszalltunk a legkondis mercedeszbe. Hihetetlen amugy mekkora kulonbsegek vannak a szegenyek es a gazdagok kozott. A hostel falan egyebkent nagyon sok kep volt a nenirol es a kiralyrol es kiralynorol, ugyhogy gondolom valami ertelmisegi idos hazaspar lehettek.

Ut kozben megalltunk, h az uszofalubol visszafele tuktukozo amerikai Laurent felvegyuk, aki ugyancsak a guesthouse vendege volt, bar mi elotte nem talalkoztunk vele. Nagyon jofej es nyitott, utazos lany volt, ugyhogy elcsevegtunk a fovarosig. Kozben megalltunk ebedelni, amit ugyancsak vendeglatoink fizettek, amire mar Nekem nem is voltak szavaim. Ugy tunik igaz volt az elso benyomasom, miszerint itt nagyon kedvesek es segitokeszek az emberek.

Phnom Penhben azonban semmifele felhajtas nem volt, ugyhogy nem sok ertelme volt elore szallast foglalni. Vagyis annyi ertelme volt, hogy mivel az altalunk valasztott youth hostelben mar nem volt hely, igy egy legkondis, melegvizes szobat kaptunk 9 dollarert 30 helyett :) Szoval harmadjara is elmaszkaltunk a fovarosban, immer eleg otthonosan mozogtunk benne :) majd Siem Riep fele vettuk az iranyt. Nem foglaltunk elore szallast, hiszen itt sem volt felhajtas, akkor ott miert lenne...Nah, ez nagy hiba volt...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://barazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr365371567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása